«Σε απάντηση της ερώτησής σας με ημερομηνία 9 Μαΐου και την συμπληρωματική σας επιστολή της 13ης Μαΐου σας παραπέμπουμε στις δηλώσεις του Προέδρου Ομπάμα κατά την συνάντησή του με τον Πρωθυπουργό Σαμαρά στις 8 Αυγούστου του 2013 (εδώ σε αρχείο mp3 και εδώ σε mp4)».
Η εκπρόσωπος της πρεσβείας με άλλα λόγια, χωρίς να σχολιάσει το μοντάζεπισημαίνει το πραγματικό νόημα των δηλώσεων του Μπάρακ Ομπάμα.
Το ΕΣΡ από την άλλη απέρριψε την καταγγελία μας (5 ημέρες μετά και αφού πρώταη Νέα Δημοκρατία απέσυρε σιωπηλά το τηλεοπτικό σποτ) εξετάζοντας μόνο τα τυπικά χαρακτηριστικά της διαφήμισης, όπως π.χ. ότι πριν την μετάδοσή της υπάρχει σήμανση «Ακολουθεί πολιτική διαφήμιση», ότι «η διαφήμιση περιέχει σαφή μνεία του κόμματος που την παρήγαγε» και ότι «δεν προσβάλλει την προσωπικότητα συγκεκριμένων πολιτικών προσώπων». Εμάς επιτρέψτε μας να διαφωνούμε ως προς το τελευταίο.
Η αντίδραση του ΕΣΡ είναι εντελώς απογοητευτική για τον θεσμό καιντροπιαστική για τους ανθρώπους του ΔΣ. Αναρωτηθείτε τι θα έκανε το ίδιο συμβούλιο για μια διαφήμιση που θα παρουσίαζε π.χ. δηλώσεις του υπουργού Υγείας στις οποίες θα έλεγε ότι «το φάρμακο Τάδε γιατρεύει τον καρκίνο» μοντάροντας τη δήλωση «Ο τρελογιατρός που με επισκέφτηκε μου είπε ότι το φάρμακο Τάδε γιατρεύει τον καρκίνο».
Στα κωμικά στοιχεία του ρεπορτάζ δεν πρέπει να παραλείψουμε την ίδια την επικοινωνία με το ΕΣΡ. Επειδή το τηλεφωνικό κέντρο δεν λειτουργεί (δεν βγάζει καν τόνο) αρχίσαμε να καλούμε στην τύχη νούμερα αλλάζοντας το τελευταίο ψηφίο μέχρι που πέσαμε σε υπάλληλο του ΕΣΡ ο οποίος μας είπε ότι το σύστημα καταγγελίας μέσω email υπολειτουργεί(!) και μας ζήτησε να μιλάμε πιο δυνατά γιατί μετά τη βόμβα δεν έχουν τζάμια στα γραφεία(!!). Θυμίζουμε πάντως ότι η βόμβα έσκασε στις 10 Απριλίου, περισσότερο από ένα μήνα πριν δηλαδή. Ίσως να τους πει κάποιος να μην περιμένουν άλλο. Μάλλον ο τζαμάς τους πήρε τα λεφτά και έφυγε.
Κλείνοντας το ρεπορτάζ υπάρχουν δύο στοιχεία που κρίνουμε ότι πρέπει να επισημανθούν. Το πρώτο είναι ότι η είδηση θάφτηκε συστηματικά από όλα τα τηλεοπτικά κανάλια και τα «νέα μέσα» που ελέγχουν οι «παλιοί» εκδότες. Αναλογιστείτε μόνο τι θα γινόταν αν ο ΣΥΡΙΖΑ είχε κάνει κάτι ανάλογο στο διαφημιστικό του σποτ. Επειδή γνωρίζουμε ότι αυτά τα ΜΜΕ δεν έχουν καμία σχέση με τη δημοσιογραφία και κατανοούμε το ρόλο τους δεν εκπλαγήκαμε. Αυτό που μας έκανε όμως εντύπωση ήταν η χλιαρότητα με την οποία αντέδρασαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Ο ΣΥΡΙΖΑ εξέδωσε μια ανακοίνωση, την μοναδική ίσως στην οποία δεν τόλμησε να απαντήσει με σηκωμένο φρύδι ο Σίμος Κεδίκογλου, αλλά δεν έφερε το θέμα στην επικαιρότητα. Οι βουλευτές της αντιπολίτευσης μπορούν να επιβάλλουν με την παρουσία τους την ατζέντα στα μέσα ενημέρωσης. Τι νόημα έχει, άραγε, να βγαίνει στον αέρα ο κύριος Σκουρλέτης απέναντι στην Μισέλ Ασημακοπούλου και να συζητάει για την «νέα ελλάδα» και το ποιος είπε πρώτος το σύνθημα όταν μπορεί να θέσει στον αέρα του συστημικού μέσου ένα μείζον ζήτημα ηθικής, ένα θέμα που προσπαθεί να θάψει και το ΜΜΕ και η Μισέλ;
Και η υπόθεση της «μονταζιέρας» είναι πολύ σημαντική, γιατί, ας μη γελιόμαστε, αυτοί που παραποιούν με τόση ευκολία τις δηλώσεις του «πλανητάρχη» κάποια στιγμή θα παραποιήσουν και τη δική μας βούληση, αυτή που θα εκφράσουμε τις επόμενες ημέρες με την ψήφο μας.
Sorry, the comment form is closed at this time.