Jan 212015
 

Μία από τις ειδήσεις των προηγούμενων ημερών ήταν η «αγιοκατάταξη», η αγιοποίηση δηλαδή, του Γέροντα Παΐσιου από το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, συνήλθε η Ιερά Σύνοδος του Πατριαρχείου και ομόφωνα ανέγραψε τον Παΐσιο στο Αγιολόγιο της εκκλησίας.

Η είδηση έκανε τον γύρο του διαδικτύου και μάλιστα η εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» δημοσίευσε εκτενές αφιέρωμα για «τον βίο και την πολιτεία του αγιορείτη μοναχού», όπου -μεταξύ άλλων- μας πληροφορεί ότι ήταν «γνωστός και ως “ασυρματιστής του Θεού” λόγω της ειδικότητας με την οποία υπηρέτησε το μεγαλύτερο τμήμα της θητείας του στον στρατό». Αλλά και τοπικό ενημερωτικό site της Λαμίας μάς ενημερώνει ότι «χαρμόσυνα σήμαναν οι καμπάνες» και φιλοξενεί δήλωση του μητροπολίτη Φθιώτιδας, ο οποίος αναφέρει πως η περιοχή «είχε τη μεγάλη ευλογία» να φιλοξενήσει τον Παΐσιο ως στρατιώτη στον Εμφύλιο.

Η είδηση της αγιοποίησης φέρνει στο μυαλό τα αμέτρητα βιβλία για τον Γέροντα, τις προσφορές και τα ένθετα των εφημερίδων, τα παιδικά βιβλία με CD, τις συνταγές μαγειρικής του Παΐσιου, τα έντυπα με τις θεραπείες του. Οπως αναφέρει η «Wall Street Journal» σε ρεπορτάζ της (3/12/2012), μόνο η εφημερίδα «Δημοκρατία» πούλησε μέσα σε δύο χρόνια 350.000 αντίτυπα σχετικά με τον Παΐσιο.

Δήλωση Λοΐζου

Και βέβαια η είδηση αυτή φέρνει στο μυαλό την ποινικοποίηση της σάτιρας που συντελέστηκε με τη σύλληψη του Φίλιππου Λοΐζου τον Σεπτέμβριο του 2012, διότι τόλμησε να δημιουργήσει ένα γκρουπ στο Facebook με τον τίτλο «Γέροντας Παστίτσιος». Ο Φ. Λοΐζος καταδικάστηκε τελικά πριν από έναν χρόνο σε 10 μήνες φυλακή με την κατηγορία της καθύβρισης. Η «Εφ.Συν.» ζητά σήμερα το σχόλιό του:

«Η αγιοκατάταξη-οσιοποίηση του μοναχού Παϊσίου από το Οικουμενικό Πατριαρχείο αποτελεί μια ορθολογική επιχειρηματική επένδυση, που θα έκανε κάθε επαγγελματίας κληρικός που σέβεται τον εαυτό του. Η συστηματική αγιοποίησή του από τον περιθωριακό ακροδεξιό και υπερσυντηρητικό Τύπο, καθώς και από τους τηλε-ευαγγελιστές των ακροδεξιών τηλεοπτικών διαύλων δημιούργησε ένα τεράστιο ρεύμα φονταμενταλιστικής λατρείας στο πρόσωπό του και επέφερε τεράστια κέρδη σε εκδότες και μοναστήρια.

»Είπα φονταμενταλιστικής, διότι -πέρα από τον ακραίο σκοταδισμό της (εσχατολογία, προφητείες, αντιεπιστημονισμός κ.λπ.)- διεπόταν κυρίως από αναχρονιστικές και ακροδεξιές πολιτικολογίες. Στις διδαχές του Παϊσίου (αν όντως τις είπε ή όχι, λίγη σημασία έχει) γίνεται συνεχής αναφορά στον βασιλιά, τους “άθεους” πολιτικούς, την κοινωνική θέση της γυναίκας, τον αντι-δυτικισμό, την ακραία μισαλλοδοξία σε οτιδήποτε μη ελληνικό και νεωτεριστικό, την κρατική παιδεία, την αντιδημοκρατική και αντικομμουνιστική ρητορεία, τους επεκτατικούς πολέμους που θα αναδείξουν την ορθοδοξία σε παγκόσμια υπερδύναμη κ.λπ. Ολη αυτή η ρητορική επικυρώθηκε τώρα και “θεολογικά” στις συνειδήσεις εκατομμυρίων πιστών με μια μονοκοντυλιά του Πατριαρχείου, δίχως να ξεκαθαρίσει τις διαδικασίες και τα κριτήρια της συγκεκριμένης απόφασης.

»Αυτό παράλληλα επικυρώνει και τον διαχρονικό αντιδραστικό και αποξενωτικό χαρακτήρα της εκκλησίας, που φαίνεται να ξεχνάει πως ακραία φονταμενταλιστικά ρεύματα, εκτός από κοινωνικές αναταραχές στη σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας, δημιούργησαν και ενδοεκκλησιαστικές συγκρούσεις. Προσωπικά, δεν αποκλείω το ενδεχόμενο η εκκλησία να διάλεξε αυτή τη χρονική περίοδο, προκειμένου να εξοπλιστεί με όλα τα σύγχρονα φονταμενταλιστικά όπλα που διαθέτει, σε περίπτωση επικείμενης ρήξης με τη νέα κυβέρνηση της Αριστεράς ή τις λαϊκές δυνάμεις που θα αποπειραθούν να διεκδικήσουν την εκκοσμίκευση της κοινωνίας», αναφέρει ο Φ. Λοΐζος.

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ: http://www.efsyn.gr/

Sorry, the comment form is closed at this time.